„Játék leírás” változatai közötti eltérés
(→Adatvédelem és felhasználási feltételek) |
(→Jelentkezés és További információk) |
||
66. sor: | 66. sor: | ||
===Jelentkezés és További információk=== | ===Jelentkezés és További információk=== | ||
− | A játékra névvel, saját érvényes e-mail címmel és telefonszámmal a picturask@hal.elte.hu e-mail címen, 2013. szeptember 23-ig lehet jelentkezni. | + | A játékra névvel, saját érvényes e-mail címmel és telefonszámmal a '''picturask@hal.elte.hu'''[mailto:picturask@hal.elte.hu] e-mail címen, 2013. szeptember 23-ig lehet jelentkezni. |
További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől): | További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől): |
A lap 2013. augusztus 1., 13:56-kori változata
Tartalomjegyzék |
PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)
A kutatás célja
Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása [1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.
A játék egyszerű leírása, játékszabályok
A játékban előzetes regisztráció után, egy online felületen keresztül, előre megadott időintervallumokban vesznek részt a játékosok. A regisztrációval hozzájárulnak ahhoz, hogy részt vesznek egy tudományos kísérletben és tudomásul vették annak szabályait (Felhasználási feltételek). A kísérletek lebonyolítására (adatfelvételre) 2013. szeptember 10. és október 3. között kerülne sor, előre meghatározott időpontokban. A játék három fordulóból (játékból) fog állni, amelyek egyenként kb. 50-60 percig fognak tartani. Egy játékban minimum 30 illetve maximum 50 fő vesz részt. A játékban a 18. életévüket betöltött, magyar anyanyelvű személyek vehetnek részt. A kutatásban résztvevők mindegyike 2000 Ft díjazásban részesül sőt, a legügyesebben tippelő első négy játékos 4.000-től 10.000 Forintig terjedő különdíjban részesül!
Miről szól a játék?
A játékban résztvevő játékosok kvíz kérdések mintájára több (kb. 5-6) válaszlehetőség közül tippelik meg a helyesnek (vélt) választ. A kérdések online, egy internetes felületen keresztül jelennek meg. A játék során egyszerű feladatokat kell megoldani, ami semmilyen előképzettséget vagy ismeretet nem igényel. A képernyőn sorban megjelenő ábrákról kell eldönteni, hogy hány elem (kör) lehet rajta, és eközben a tippelés során javasolt felhasználni, hogy a többiek milyen sikeresen tippelik meg a válaszokat.
Mivel a játék online folyik, ezért nincs helyhez kötve. Mindössze egy böngészőre van szükség; ezen belül ajánlott a Chrome, Firefox, Opera vagy Safari használata. Internet Explorer esetén nem 100%-os a működőképesség, ezért ezt a böngészőt nem ajánljuk!
Fontos eleme és elengedhetetlen feltétele a kísérletnek, hogy a résztvevők önállóan vegyenek részt a játékban (önállóan adják meg a válaszaikat), illetve hogy a játékban résztvevők nem azonosíthatják be a játék során más játékosok kilétét. Fontos kritérium továbbá, hogy a kutatásban nem egyéneket, hanem a csoport működését vizsgáljuk, ahol az elemzési egységek az egyének (cselekvők) lesznek.
A játék előzetes regisztráció, majd annak aktiválása után egyénileg megadott jelszavas bejelentkezés után egy előre megadott időintervallumban zajlik.
A kísérlet három fordulóból fog állni. Egy fordulóban (játékban) 60 kérdésre kell válaszolniuk a résztvevőknek. Minden kérdésre kb. 30 másodperc áll majd rendelkezésükre, hogy leadják tippjeiket. Ez alatt kell elküldeniük a helyesnek vélt választ. Amennyiben ez alatt az idő alatt nem érkezik válasz, akkor a rendszer automatikusan tovább lép a következő kérdésre, a háttérben pedig naplózza a válaszkimaradást.
A játék kulcseleme, hogy minden kérdés válaszideje alatt a játékosok megnézhetik más játékosok tippjeit, illetve ezek kiválasztásához láthatják, hogy ki mennyire sikeresen tippelt az adott fordulóban (játékban) addig összesen. Ezt a válaszra rendelkezésre álló időben tehetik meg (30 másodperc). A játékosok csak véletlenül generált ID-azonosítókat látnak egymásból. Saját azonosítójukat nem fogják ismerni illetve látni, saját korábbi tippjeik szintén csak anonim módon lesznek elérhetőek .
A kutatás adatai anonimizált formában kerülnek feldolgozásra.
Díjazás
A játékot követően minden játékos 2000 azaz kétezer Forint részvételi díjat kap, amennyiben az általa elfogadott szabályoknak megfelelően végig részt vett a játék összes fordulójában. Ezen felül a négy (4) legjobban teljesítő pénzjutalmat kap, az alábbiak szerint:
- 1. helyezett
- 10.000 Ft
- 2. helyezett
- 8.000 Ft
- 3. helyezett
- 6.000 Ft
- 4. helyezett
- 4.000 Ft
- Az eredmények a fordulók lezajlása után, az összegzett eredmények alapján elért pontszámok adják ki.
Adatvédelem és felhasználási feltételek
A kutatáshoz kapcsolódó részletes részvételi feltételek, illetve az adatvédelmi (jogi) nyilatkozat a játék honlapján olvasható: http://delfin.elte.hu/gm/picturask
A kutatásban résztvevőktől az alábbi adatokra van szükségünk:
- Név
- Születési adatok
- Állandó lakcím vagy érvényes tartózkodási hely
- Legmagasabb iskolai végzettség (és az elvégzett osztályok/évfolyamok száma)
- E-mail cím
- Telefonszám
- valamint egy névre szóló bankszámlaszám.
A részvételhez szükséges megbízható internet elérés, böngésző (lehetőleg nem MS Explorer), regisztráció a játékban (a PicturAsk oldalon), valamint egy kitöltött adatlap (ezt a későbbiekben e-mailben fogjuk elküldeni).
A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai
Toborzási és regisztrációs időszak: augusztus 1-től szeptember 23-ig
Az alábbi időpontokra lehet előzetesen jelentkezni:* Szeptember 10-11-12. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 16-17-18. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 24-25-26. (kedd-szerda-csütörtök) Október 1-2-3. (kedd-szerda-csütörtök)
- Kérjük a jelentkezéskor két játékhetet is adjon meg. Ha adott jelentkező nem jelöl meg alkalmas játékhetet, akkor a szervezők fogják beosztani, amelyről a játék előtt legalább két héttel e-mailben értesítünk minden jelentkezőt!
A játékra minden nap várhatóan 19-20 vagy 20-21 óra között kerül sor. Egy időpontra maximum 50 fő jelentkezhet. Az időpontokat a játék kezdete előtt 48 órával lehet módosítani a megadott elérhetőségeken. A jelentkezőket a játékhoz szükséges teendőről megadott e-mail címükön értesítjük!
Jelentkezés és További információk
A játékra névvel, saját érvényes e-mail címmel és telefonszámmal a picturask@hal.elte.hu[1] e-mail címen, 2013. szeptember 23-ig lehet jelentkezni.
További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől): [2]
A kutatás lebonyolítója: ELTE Biológia Fizika Tanszék kutatócsoportja
Kutatás vezetője: Prof. Dr. Vicsek Tamás
A kísérlet előkészítését, szervezését és lebonyolítását Havadi Gergő és Páll Nóra végzi.
Ha a kutatással és a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdése van vagy további információkra van szüksége, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségeinken: E-mailen: [3], [4] Vagy telefonon: +36(30)321-7642 (hétköznap 9 óra és 17 óra között!)
A kutatás leírása az ELTE TTK Biológia Fizika Tanszék honlapján, a http://hal.elte.hu/picturask url címen is elérhető lesz.
Részvételét, segítségét előre is köszönjük!
- ↑ Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799. doi:10.1371/journal.pone.0033799
- ↑ F. Liska Tibor: A Liska-modell. Közgazdasági Szemle, XLV. évf., 1998. október (940–953. o.) http://epa.oszk.hu/00000/00017/00042/pdf/fliskatibor.pdf; http://www.liska.hu/fliska/LkLand2009.htm