„Kezdőlap” változatai közötti eltérés

A PicturAsk Wiki wikiből
(Oldalak)
 
(2 szerkesztő 25 közbeeső változata nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
== GYIK ==
+
== Bemutatkozás ==
* [[Játék leírás]]
+
  
'''Kik vagyunk?'''
+
Kedves Érdeklődő!
Mi az ELTE Regional Knowledge Centre Dr. Vicsek Tamás által vezetett kutató csoportja vagyunk. A weboldalunkon további információkat is találhat rólunk: http:/hal.elte.hu/
+
  
'''Miről szól a kutatás?'''
+
Az ELTE Biológia Fizika Tanszék a FuturICT Program ( TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0013 ) pályázati projekt tudományos kutatása [http://delfin.elte.hu/picturask egy online játék] segítségével vizsgálja a hierarchia spontán kialakulását a döntési hálózatokban. Kutatásunkban a részvétel önkéntes és anonim.
A FuturICT Program (TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0013) projektje keretében vizsgáljuk a döntési hierarchia spontán történő kialakulását. A kutatás lebonyolításához egyedi számítógépes programot fejlesztettünk.
+
A pontos részletekről a [[GYIK| Gyakran ismételt kérdések]] részben tud tájékozódni, további kérdések esetén pedig a [[Felhasználási_feltételek| Felhasználási feltételek]] szekció nyújthat eligazítást.
  
'''Hogyan lehet a hierarchiát vizsgálni?'''
+
[[Játék_leírás| A játék részletes leírása és jelentkezés a játékra]]
Irányított gráfokkal, bővebben: [[Média:Hierarchy measure for complex networks]] és [[Média:Hierarchy in random networks]].
+
  
'''Az alkalmazás figyel mindent, amit a számítógépemen csinálok?'''
+
Üdvözlettel,
Nem, csak az online kérdőívben feltett válaszokat regisztrálja. Nem figyel semmilyen más internetes aktivitást.
+
  
'''Mik a játékprogram használatának technikai, telepítési feltételei?'''
+
A PicturAsk Csapata
Mindössze egy böngésző; ezen belül ajánlott Chrome, Firefox, Opera vagy Safari használata. Internet Explorer esetén nem 100%-os a működőképesség, ezért ezt a böngészőt nem ajánljuk.
+
  
'''Mikor és milyen időközönként kerül sor a játékra?'''
+
== Tartalom ==
Szeptember hónapban három alkalommal (fordulóban)  kerül sor a játékra, egy előre megadott időpontban (tervezetten három egymást követő napon). Egy alkalom kb. 50-60 perces elfoglaltságot jelent.
+
* [[Bemutatkozás]]
'''Hogyan vizsgálható anonim adatokon a hierarchia kialakulása?'''
+
* [[Játék leírás]]
A regisztráció után mindenki kap egy azonosító számot (ID-t), és a rendszer ezen azonosítókat regisztrálja a játék műveletei során. Saját azonosító számát senki sem fogja látni, ezért nem azonosítható majd be egyetlen játékos sem.
+
* [[GYIK]]
 
+
* [[Felhasználási feltételek]]
'''Mennyi ideig tartjuk meg az adatokat?'''
+
* [[Kapcsolat]]
Mivel állami (TÁMOP) finanszírozású projektről van szó, ráadásul az adatok segítségével kidolgozott modellek alátámasztásához az adatok is szükségesek, így ezek várhatóan évekre megőrzésre kerülnek az imént bemutatott anonim formában.
+
Ha a kutatás anonim, akkor miért szükségesek a személyes adatok?
+
Mert ezek szükségesek ahhoz, hogy mindenkit be tudjunk azonosítani a részvételért, valamint hogy ki tudjuk fizetni a győzteseknek járó pénzdíjat..
+
 
+
'''Mi a feltétele a játékban való részvételnek?'''
+
A részvételi feltételeket a Felhasználási szabályzat V. pontja fejti ki részletesen. Kérjük, hogy ezt figyelmesen olvassa át. Alsó korhatár 18 év. Egy játékban (fordulóban) minimum 30 illetve maximum 50 játékos vehet részt! A játékosokat jelentkezési sorrendben regisztráljuk. Egy játékosnak egy héten három alkalommal (három fordulóban) szükséges részt vennie a játékban.
+
 
+
'''Hogyan tudok regisztrálni a játékra?'''
+
Regisztrálni a kezdőlap Regisztrálok gombja alatti oldalon lehet. Itt kell megadni a következő adatokat:
+
Vezetéknév, keresztnév
+
E-mail cím
+
Felhasználónév
+
Jelszó
+
 
+
Az adatok megadását követően, és a Regisztrálás gombra való kattintás után az adatokat rendszerünk regisztrálja, mint inaktív felhasználót és küld Önnek egy értesítőt a megadott e-mail címre. A kiküldött levélben találhatja meg az aktiváláshoz szükséges linket, amely az Aktiválás oldalra mutat. Ezen az oldalon aktiválhatja regisztrációját az Önnek korábban eljuttatott aktiválási kóddal.
+
 
+
'''Mikor kerülne sor a játékra?'''
+
Szeptember 10-e és október 3-a közötti időszakban, egymást követő három hétköznap, tervezetten az esti órákban. A pontos időpontokról a játékosok a választható időpont opciókra történő jelentkezés után e-mailben fognak kapni pontos információkat.
+
Mi történik, ha valamiért véletlenül megszakad a játék?
+
Ekkor nincs más teendője, mint a felhasználó nevével és jelszavával újra belépni a játék oldalán. A játék ideje alatt biztonságos és szélessávú internetkapcsolat használata javasolt.
+
 
+
'''Ha érdekel a kutatás végeredménye, milyen módon kaphatok róla visszajelzést?'''
+
A kutatás eredményeiből egy tudományos cikk készül, amely egy rangos nemzetközi folyóiratban fog megjelenni. Ennek az elektronikus változatát eljuttatjuk minden résztvevő felé, aki ezt előzetesen jelzi nekünk a picturask@hal.elte.hu e-mail címen. Továbbá a kísérlet eredményeiről, illetve annak várható folytatásáról az ELTE Biológia Fizika Tanszék honlapján is tájékozódhat, várhatóan legkorábban 2013 novemberétől.
+
 
+
== A Wiki szerkesztéséről (Angolul) ==
+
* [//www.mediawiki.org/wiki/Manual:Configuration_settings Beállítások listája]
+
* [//www.mediawiki.org/wiki/Manual:FAQ MediaWiki GyIK]
+
* [https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/mediawiki-announce MediaWiki-kiadások levelezőlistája]
+

A lap jelenlegi, 2013. szeptember 6., 15:17-kori változata

Bemutatkozás

Kedves Érdeklődő!

Az ELTE Biológia Fizika Tanszék a FuturICT Program ( TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0013 ) pályázati projekt tudományos kutatása egy online játék segítségével vizsgálja a hierarchia spontán kialakulását a döntési hálózatokban. Kutatásunkban a részvétel önkéntes és anonim. A pontos részletekről a Gyakran ismételt kérdések részben tud tájékozódni, további kérdések esetén pedig a Felhasználási feltételek szekció nyújthat eligazítást.

A játék részletes leírása és jelentkezés a játékra

Üdvözlettel,

A PicturAsk Csapata

Tartalom