„Játék leírás” változatai közötti eltérés

A PicturAsk Wiki wikiből
(Új oldal, tartalma: „ ===PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)=== ==A kutatás célja== Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása[1] kísér…”)
 
(A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai)
 
(2 szerkesztő 30 közbeeső változata nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Category:Weboldal]]
  
===PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)===
+
==PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)==
  
==A kutatás célja==
+
===A kutatás célja===
  
Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása[1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] (LisKaLand, 2009) alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.
+
Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása <ref>Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799. [http://arxiv.org/pdf/1202.0191.pdf doi:10.1371/journal.pone.0033799] </ref> kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell<ref>F. Liska Tibor: A Liska-modell. Közgazdasági Szemle, XLV. évf., 1998. október (940–953. o.) http://epa.oszk.hu/00000/00017/00042/pdf/fliskatibor.pdf; http://www.liska.hu/fliska/LkLand2009.htm</ref> alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.
  
==A játék egyszerű leírása, játékszabályok==
+
===A játék egyszerű leírása, játékszabályok===
  
A játékban előzetes regisztráció után, egy online felületen keresztül, előre megadott időintervallumokban vesznek részt a játékosok. A regisztrációval hozzájárulnak ahhoz, hogy részt vesznek egy tudományos kísérletben és tudomásul vették annak szabályait. (http://delfin.elte.hu/gm/picturask/GYIK).
+
A játékban előzetes regisztráció után, egy online felületen keresztül, előre megadott időintervallumokban vesznek részt a játékosok. A regisztrációval hozzájárulnak ahhoz, hogy részt vesznek egy tudományos kísérletben és tudomásul vették annak szabályait ([http://delfin.elte.hu/wiki/index.php/Felhaszn%C3%A1l%C3%A1si_felt%C3%A9telek Felhasználási feltételek]).
A kísérletek lebonyolítására (adatfelvételre) 2013. szeptember 10. és október 3. között kerülne sor, előre meghatározott időpontokban. A játék három fordulóból (játékból) fog állni, amelyek egyenként kb. 50-60 percig fognak tartani. Egy játékban minimum 30 illetve maximum 50 fő vesz részt. A játékban a 18. életévüket betöltött, magyar anyanyelvű személyek vehetnek részt. A kutatásban résztvevők mindegyike 2000 Ft díjazásban részesül sőt, a legügyesebben tippelő első nény játékos 4.000-től 10.000 Forintig terjedő különdíjban részesül!
+
A kísérletek lebonyolítására (adatfelvételre) 2013. szeptember 10. és október 3. között kerülne sor, előre meghatározott időpontokban. A játék három fordulóból (játékból) fog állni, amelyek egyenként kb. 30-40 percig fognak tartani. Egy játékban minimum 30 illetve maximum 50 fő vesz részt. A játékban a 18. életévüket betöltött, magyar anyanyelvű személyek vehetnek részt. A kutatásban résztvevők mindegyike 2000 Ft díjazásban részesül sőt, a legügyesebben tippelő első négy játékos 4.000-től 10.000 Forintig terjedő különdíjban részesül!
  
==Miről szól a játék?==
+
===Miről szól a játék?===
  
 
A játékban résztvevő játékosok kvíz kérdések mintájára több (kb. 5-6) válaszlehetőség közül tippelik meg a helyesnek (vélt) választ. A kérdések online, egy internetes felületen keresztül jelennek meg.  
 
A játékban résztvevő játékosok kvíz kérdések mintájára több (kb. 5-6) válaszlehetőség közül tippelik meg a helyesnek (vélt) választ. A kérdések online, egy internetes felületen keresztül jelennek meg.  
22. sor: 23. sor:
 
A játék előzetes regisztráció, majd annak aktiválása után egyénileg megadott jelszavas bejelentkezés után egy előre megadott időintervallumban zajlik.
 
A játék előzetes regisztráció, majd annak aktiválása után egyénileg megadott jelszavas bejelentkezés után egy előre megadott időintervallumban zajlik.
  
A kísérlet három fordulóból fog állni. Egy fordulóban (játékban) 60 kérdésre kell válaszolniuk a résztvevőknek. Minden kérdésre kb. 30 másodperc áll majd rendelkezésükre, hogy leadják tippjeiket. Ez alatt kell elküldeniük a helyesnek vélt választ. Amennyiben ez alatt az idő alatt nem érkezik válasz, akkor a rendszer automatikusan tovább lép a következő kérdésre, a háttérben pedig naplózza a válaszkimaradást.
+
A kísérlet három fordulóból fog állni. Egy fordulóban (játékban) 40 kérdésre kell válaszolniuk a résztvevőknek. Minden kérdésre kb. 30 másodperc áll majd rendelkezésükre, hogy leadják tippjeiket. Ez alatt kell elküldeniük a helyesnek vélt választ. Amennyiben ez alatt az idő alatt nem érkezik válasz, akkor a rendszer automatikusan tovább lép a következő kérdésre, a háttérben pedig naplózza a válaszkimaradást.
  
 
A játék kulcseleme, hogy minden kérdés válaszideje alatt a játékosok megnézhetik más játékosok tippjeit, illetve ezek kiválasztásához láthatják, hogy ki mennyire sikeresen tippelt az adott fordulóban (játékban) addig összesen. Ezt a válaszra rendelkezésre álló időben tehetik meg (30 másodperc). A játékosok csak véletlenül generált ID-azonosítókat látnak egymásból. Saját azonosítójukat nem fogják ismerni illetve látni, saját korábbi tippjeik szintén csak anonim módon lesznek elérhetőek .
 
A játék kulcseleme, hogy minden kérdés válaszideje alatt a játékosok megnézhetik más játékosok tippjeit, illetve ezek kiválasztásához láthatják, hogy ki mennyire sikeresen tippelt az adott fordulóban (játékban) addig összesen. Ezt a válaszra rendelkezésre álló időben tehetik meg (30 másodperc). A játékosok csak véletlenül generált ID-azonosítókat látnak egymásból. Saját azonosítójukat nem fogják ismerni illetve látni, saját korábbi tippjeik szintén csak anonim módon lesznek elérhetőek .
28. sor: 29. sor:
 
A kutatás adatai anonimizált formában kerülnek feldolgozásra.
 
A kutatás adatai anonimizált formában kerülnek feldolgozásra.
  
==Díjazás==
+
===Díjazás===
A játék után minden résztvevő játékos 2000 Forint részvételi díjat kap, amennyiben az általa elfogadott szabályoknak megfelelően részt vesz a játék összes fordulójában. Ezen felül a négy (4) legjobban teljesítő pénzjutalmat kap, az alábbiak szerint:
+
A játékot követően minden játékos 2000 azaz kétezer Forint részvételi díjat kap, amennyiben az általa elfogadott szabályoknak megfelelően végig részt vett a játék összes fordulójában. Ezen felül a négy (4) legjobban teljesítő pénzjutalmat kap, az alábbiak szerint:
;1. helyezett
+
;1. helyezett: 10.000 Ft
:10.000 Ft
+
;2. helyezett: 8.000 Ft
;2. helyezett
+
;3. helyezett: 6.000 Ft
:8.000 Ft
+
;4. helyezett: 4.000 Ft
;3. helyezett
+
:6.000 Ft
+
;4. helyezett
+
:4.000 Ft
+
 
*Az eredmények a fordulók lezajlása után, az összegzett eredmények alapján elért pontszámok adják ki.
 
*Az eredmények a fordulók lezajlása után, az összegzett eredmények alapján elért pontszámok adják ki.
  
==Adatvédelem és felhasználási feltételek==
+
===Adatvédelem és felhasználási feltételek===
A kutatáshoz kapcsolódó részletes részvételi feltételek, illetve az adatvédelmi (jogi) nyilatkozat a játék honlapján olvasható: http://delfin.elte.hu/gm/picturask
+
A kutatáshoz kapcsolódó részletes részvételi feltételek, illetve az adatvédelmi (jogi) nyilatkozat a játék [http://delfin.elte.hu/picturask honlapján] olvasható:
  
 
A kutatásban résztvevőktől az alábbi adatokra van szükségünk:
 
A kutatásban résztvevőktől az alábbi adatokra van szükségünk:
 
* Név
 
* Név
 
* Születési adatok
 
* Születési adatok
* Állandó lakcím (és ha van, érvényes tartózkodási hely)
+
* Állandó lakcím vagy érvényes tartózkodási hely
 
* Legmagasabb iskolai végzettség (és az elvégzett osztályok/évfolyamok száma)
 
* Legmagasabb iskolai végzettség (és az elvégzett osztályok/évfolyamok száma)
* e-mail cím
+
* E-mail cím
 
* Telefonszám
 
* Telefonszám
* valamint egy névre szóló bankszámlaszám!
+
* valamint egy névre szóló bankszámlaszám.
  
A részvételhez szükséges megbízható internet elérés, böngésző (lehetőleg nem MS Explorer), regisztráció a játékban (a PicturAsk oldalon), valamint egy kitöltött adatlap (ezt e-mailben fogjuk elküldeni).
+
A részvételhez szükséges megbízható internet elérés, böngésző (lehetőleg nem MS Explorer), regisztráció a játékban (a PicturAsk oldalon), valamint egy kitöltött adatlap (ezt a későbbiekben e-mailben fogjuk elküldeni).
+
==A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai==
+
Toborzási és regisztrációs időszak: augusztus 1-től szeptember 9-ig
+
  
Az alábbi időpontokra lehet előzetesen jelentkezni:  
+
===A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai===
Szeptember 10-11-12. (kedd-szerda-csütörtök)
+
Toborzási és regisztrációs időszak: augusztus 1-től szeptember 23-ig
Szeptember 16-17-18. (kedd-szerda-csütörtök)
+
 
Szeptember 24-25-26. (kedd-szerda-csütörtök)
+
Az alábbi időpontokra lehet előzetesen jelentkezni:*
Október 1-2-3. (kedd-szerda-csütörtök)
+
'''Szeptember 10-11-12.''' (kedd-szerda-csütörtök)
 +
'''Szeptember 16-17-18.''' (kedd-szerda-csütörtök)
 +
'''Szeptember 24-25-26'''. (kedd-szerda-csütörtök),
 +
illetve szükség esetén egy pótidőpontra: '''Október 1-2-3.''' (kedd-szerda-csütörtök)
  
 
A játékra minden nap várhatóan 19-20 vagy 20-21 óra között kerül sor.   
 
A játékra minden nap várhatóan 19-20 vagy 20-21 óra között kerül sor.   
Egy időpontra maximum 50 fő jelentkezhet. Az időpontokat a játék kezdete előtt 48 órával lehet módosítani a megadott elérhetőségeken.
+
Egy időpontra maximum 50 fő jelentkezhet. Az időpontokat a játék kezdete előtt 48 órával lehet módosítani a megadott elérhetőségeken. A jelentkezőket a játékhoz szükséges teendőről megadott e-mail címükön értesítjük!
 +
 
 +
===Jelentkezés és További információk===
 +
A játékra névvel, saját érvényes e-mail címmel és telefonszámmal a '''picturask@hal.elte.hu'''[mailto:picturask@hal.elte.hu] e-mail címen, 2013. szeptember 23-ig lehet jelentkezni.
  
 
További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől):
 
További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől):
71. sor: 71. sor:
 
A kutatás lebonyolítója:
 
A kutatás lebonyolítója:
 
ELTE Biológia Fizika Tanszék kutatócsoportja
 
ELTE Biológia Fizika Tanszék kutatócsoportja
Kutatás vezetője: Prof. Dr. Vicsek Tamás
+
 
 +
Kutatás vezetője: [http://hu.wikipedia.org/wiki/Vicsek_Tamás Prof. Dr. Vicsek Tamás]
 +
 
 
A kísérlet előkészítését, szervezését és lebonyolítását Havadi Gergő és Páll Nóra végzi.
 
A kísérlet előkészítését, szervezését és lebonyolítását Havadi Gergő és Páll Nóra végzi.
  
 
Ha a kutatással és a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdése van vagy további információkra van szüksége, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségeinken:  
 
Ha a kutatással és a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdése van vagy további információkra van szüksége, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségeinken:  
 
E-mailen:
 
E-mailen:
havadi.gergo@hal.elte.hu, pallnora@caesar.elte.hu
+
[mailto:havadig@caesar.elte.hu], [mailto:pallnora@caesar.elte.hu]
 
Vagy telefonon:
 
Vagy telefonon:
 
+36(30)321-7642 (hétköznap 9 óra és 17 óra között!)
 
+36(30)321-7642 (hétköznap 9 óra és 17 óra között!)
84. sor: 86. sor:
 
Részvételét, segítségét előre is köszönjük!
 
Részvételét, segítségét előre is köszönjük!
  
 
+
<references/>
[1] Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799. doi:10.1371/journal.pone.0033799 http://arxiv.org/pdf/1202.0191.pdf
+
[2] F. LISKA TIBOR: A Liska-modell. Közgazdasági Szemle, XLV. évf., 1998. október (940–953. o.) http://epa.oszk.hu/00000/00017/00042/pdf/fliskatibor.pdf; http://www.liska.hu/fliska/LkLand2009.htm
+

A lap jelenlegi, 2013. szeptember 13., 10:25-kori változata


Tartalomjegyzék

PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)

A kutatás célja

Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása [1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.

A játék egyszerű leírása, játékszabályok

A játékban előzetes regisztráció után, egy online felületen keresztül, előre megadott időintervallumokban vesznek részt a játékosok. A regisztrációval hozzájárulnak ahhoz, hogy részt vesznek egy tudományos kísérletben és tudomásul vették annak szabályait (Felhasználási feltételek). A kísérletek lebonyolítására (adatfelvételre) 2013. szeptember 10. és október 3. között kerülne sor, előre meghatározott időpontokban. A játék három fordulóból (játékból) fog állni, amelyek egyenként kb. 30-40 percig fognak tartani. Egy játékban minimum 30 illetve maximum 50 fő vesz részt. A játékban a 18. életévüket betöltött, magyar anyanyelvű személyek vehetnek részt. A kutatásban résztvevők mindegyike 2000 Ft díjazásban részesül sőt, a legügyesebben tippelő első négy játékos 4.000-től 10.000 Forintig terjedő különdíjban részesül!

Miről szól a játék?

A játékban résztvevő játékosok kvíz kérdések mintájára több (kb. 5-6) válaszlehetőség közül tippelik meg a helyesnek (vélt) választ. A kérdések online, egy internetes felületen keresztül jelennek meg. A játék során egyszerű feladatokat kell megoldani, ami semmilyen előképzettséget vagy ismeretet nem igényel. A képernyőn sorban megjelenő ábrákról kell eldönteni, hogy hány elem (kör) lehet rajta, és eközben a tippelés során javasolt felhasználni, hogy a többiek milyen sikeresen tippelik meg a válaszokat.

Mivel a játék online folyik, ezért nincs helyhez kötve. Mindössze egy böngészőre van szükség; ezen belül ajánlott a Chrome, Firefox, Opera vagy Safari használata. Internet Explorer esetén nem 100%-os a működőképesség, ezért ezt a böngészőt nem ajánljuk!

Fontos eleme és elengedhetetlen feltétele a kísérletnek, hogy a résztvevők önállóan vegyenek részt a játékban (önállóan adják meg a válaszaikat), illetve hogy a játékban résztvevők nem azonosíthatják be a játék során más játékosok kilétét. Fontos kritérium továbbá, hogy a kutatásban nem egyéneket, hanem a csoport működését vizsgáljuk, ahol az elemzési egységek az egyének (cselekvők) lesznek.

A játék előzetes regisztráció, majd annak aktiválása után egyénileg megadott jelszavas bejelentkezés után egy előre megadott időintervallumban zajlik.

A kísérlet három fordulóból fog állni. Egy fordulóban (játékban) 40 kérdésre kell válaszolniuk a résztvevőknek. Minden kérdésre kb. 30 másodperc áll majd rendelkezésükre, hogy leadják tippjeiket. Ez alatt kell elküldeniük a helyesnek vélt választ. Amennyiben ez alatt az idő alatt nem érkezik válasz, akkor a rendszer automatikusan tovább lép a következő kérdésre, a háttérben pedig naplózza a válaszkimaradást.

A játék kulcseleme, hogy minden kérdés válaszideje alatt a játékosok megnézhetik más játékosok tippjeit, illetve ezek kiválasztásához láthatják, hogy ki mennyire sikeresen tippelt az adott fordulóban (játékban) addig összesen. Ezt a válaszra rendelkezésre álló időben tehetik meg (30 másodperc). A játékosok csak véletlenül generált ID-azonosítókat látnak egymásból. Saját azonosítójukat nem fogják ismerni illetve látni, saját korábbi tippjeik szintén csak anonim módon lesznek elérhetőek .

A kutatás adatai anonimizált formában kerülnek feldolgozásra.

Díjazás

A játékot követően minden játékos 2000 azaz kétezer Forint részvételi díjat kap, amennyiben az általa elfogadott szabályoknak megfelelően végig részt vett a játék összes fordulójában. Ezen felül a négy (4) legjobban teljesítő pénzjutalmat kap, az alábbiak szerint:

1. helyezett
10.000 Ft
2. helyezett
8.000 Ft
3. helyezett
6.000 Ft
4. helyezett
4.000 Ft
  • Az eredmények a fordulók lezajlása után, az összegzett eredmények alapján elért pontszámok adják ki.

Adatvédelem és felhasználási feltételek

A kutatáshoz kapcsolódó részletes részvételi feltételek, illetve az adatvédelmi (jogi) nyilatkozat a játék honlapján olvasható:

A kutatásban résztvevőktől az alábbi adatokra van szükségünk:

  • Név
  • Születési adatok
  • Állandó lakcím vagy érvényes tartózkodási hely
  • Legmagasabb iskolai végzettség (és az elvégzett osztályok/évfolyamok száma)
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • valamint egy névre szóló bankszámlaszám.

A részvételhez szükséges megbízható internet elérés, böngésző (lehetőleg nem MS Explorer), regisztráció a játékban (a PicturAsk oldalon), valamint egy kitöltött adatlap (ezt a későbbiekben e-mailben fogjuk elküldeni).

A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai

Toborzási és regisztrációs időszak: augusztus 1-től szeptember 23-ig

Az alábbi időpontokra lehet előzetesen jelentkezni:* Szeptember 10-11-12. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 16-17-18. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 24-25-26. (kedd-szerda-csütörtök), illetve szükség esetén egy pótidőpontra: Október 1-2-3. (kedd-szerda-csütörtök)

A játékra minden nap várhatóan 19-20 vagy 20-21 óra között kerül sor. Egy időpontra maximum 50 fő jelentkezhet. Az időpontokat a játék kezdete előtt 48 órával lehet módosítani a megadott elérhetőségeken. A jelentkezőket a játékhoz szükséges teendőről megadott e-mail címükön értesítjük!

Jelentkezés és További információk

A játékra névvel, saját érvényes e-mail címmel és telefonszámmal a picturask@hal.elte.hu[1] e-mail címen, 2013. szeptember 23-ig lehet jelentkezni.

További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől): [2]

A kutatás lebonyolítója: ELTE Biológia Fizika Tanszék kutatócsoportja

Kutatás vezetője: Prof. Dr. Vicsek Tamás

A kísérlet előkészítését, szervezését és lebonyolítását Havadi Gergő és Páll Nóra végzi.

Ha a kutatással és a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdése van vagy további információkra van szüksége, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségeinken: E-mailen: [3], [4] Vagy telefonon: +36(30)321-7642 (hétköznap 9 óra és 17 óra között!)

A kutatás leírása az ELTE TTK Biológia Fizika Tanszék honlapján, a http://hal.elte.hu/picturask url címen is elérhető lesz.

Részvételét, segítségét előre is köszönjük!

  1. Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799. doi:10.1371/journal.pone.0033799
  2. F. Liska Tibor: A Liska-modell. Közgazdasági Szemle, XLV. évf., 1998. október (940–953. o.) http://epa.oszk.hu/00000/00017/00042/pdf/fliskatibor.pdf; http://www.liska.hu/fliska/LkLand2009.htm