„Kezdőlap” változatai közötti eltérés
(→GYIK) |
(→GYIK) |
||
22. sor: | 22. sor: | ||
'''Mikor és milyen időközönként kerül sor a játékra?''' | '''Mikor és milyen időközönként kerül sor a játékra?''' | ||
Szeptember hónapban három alkalommal (fordulóban) kerül sor a játékra, egy előre megadott időpontban (tervezetten három egymást követő napon). Egy alkalom kb. 50-60 perces elfoglaltságot jelent. | Szeptember hónapban három alkalommal (fordulóban) kerül sor a játékra, egy előre megadott időpontban (tervezetten három egymást követő napon). Egy alkalom kb. 50-60 perces elfoglaltságot jelent. | ||
+ | |||
'''Hogyan vizsgálható anonim adatokon a hierarchia kialakulása?''' | '''Hogyan vizsgálható anonim adatokon a hierarchia kialakulása?''' | ||
A regisztráció után mindenki kap egy azonosító számot (ID-t), és a rendszer ezen azonosítókat regisztrálja a játék műveletei során. Saját azonosító számát senki sem fogja látni, ezért nem azonosítható majd be egyetlen játékos sem. | A regisztráció után mindenki kap egy azonosító számot (ID-t), és a rendszer ezen azonosítókat regisztrálja a játék műveletei során. Saját azonosító számát senki sem fogja látni, ezért nem azonosítható majd be egyetlen játékos sem. |
A lap 2013. július 27., 11:09-kori változata
Játék leírás
GYIK
Kik vagyunk?
Mi az ELTE Regional Knowledge Centre Dr. Vicsek Tamás által vezetett kutató csoportja vagyunk. A weboldalunkon további információkat is találhat rólunk: http:/hal.elte.hu/
Miről szól a kutatás? A FuturICT Program (TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0013) projektje keretében vizsgáljuk a döntési hierarchia spontán történő kialakulását. A kutatás lebonyolításához egyedi számítógépes programot fejlesztettünk.
Hogyan lehet a hierarchiát vizsgálni? Irányított gráfokkal, bővebben: Média:Hierarchy measure for complex networks és Média:Hierarchy in random networks.
Az alkalmazás figyel mindent, amit a számítógépemen csinálok? Nem, csak az online kérdőívben feltett válaszokat regisztrálja. Nem figyel semmilyen más internetes aktivitást.
Mik a játékprogram használatának technikai, telepítési feltételei? Mindössze egy böngésző; ezen belül ajánlott Chrome, Firefox, Opera vagy Safari használata. Internet Explorer esetén nem 100%-os a működőképesség, ezért ezt a böngészőt nem ajánljuk.
Mikor és milyen időközönként kerül sor a játékra? Szeptember hónapban három alkalommal (fordulóban) kerül sor a játékra, egy előre megadott időpontban (tervezetten három egymást követő napon). Egy alkalom kb. 50-60 perces elfoglaltságot jelent.
Hogyan vizsgálható anonim adatokon a hierarchia kialakulása? A regisztráció után mindenki kap egy azonosító számot (ID-t), és a rendszer ezen azonosítókat regisztrálja a játék műveletei során. Saját azonosító számát senki sem fogja látni, ezért nem azonosítható majd be egyetlen játékos sem.
Mennyi ideig tartjuk meg az adatokat? Mivel állami (TÁMOP) finanszírozású projektről van szó, ráadásul az adatok segítségével kidolgozott modellek alátámasztásához az adatok is szükségesek, így ezek várhatóan évekre megőrzésre kerülnek az imént bemutatott anonim formában. Ha a kutatás anonim, akkor miért szükségesek a személyes adatok? Mert ezek szükségesek ahhoz, hogy mindenkit be tudjunk azonosítani a részvételért, valamint hogy ki tudjuk fizetni a győzteseknek járó pénzdíjat..
Mi a feltétele a játékban való részvételnek? A részvételi feltételeket a Felhasználási szabályzat V. pontja fejti ki részletesen. Kérjük, hogy ezt figyelmesen olvassa át. Alsó korhatár 18 év. Egy játékban (fordulóban) minimum 30 illetve maximum 50 játékos vehet részt! A játékosokat jelentkezési sorrendben regisztráljuk. Egy játékosnak egy héten három alkalommal (három fordulóban) szükséges részt vennie a játékban.
Hogyan tudok regisztrálni a játékra? Regisztrálni a kezdőlap Regisztrálok gombja alatti oldalon lehet. Itt kell megadni a következő adatokat: Vezetéknév, keresztnév E-mail cím Felhasználónév Jelszó
Az adatok megadását követően, és a Regisztrálás gombra való kattintás után az adatokat rendszerünk regisztrálja, mint inaktív felhasználót és küld Önnek egy értesítőt a megadott e-mail címre. A kiküldött levélben találhatja meg az aktiváláshoz szükséges linket, amely az Aktiválás oldalra mutat. Ezen az oldalon aktiválhatja regisztrációját az Önnek korábban eljuttatott aktiválási kóddal.
Mikor kerülne sor a játékra? Szeptember 10-e és október 3-a közötti időszakban, egymást követő három hétköznap, tervezetten az esti órákban. A pontos időpontokról a játékosok a választható időpont opciókra történő jelentkezés után e-mailben fognak kapni pontos információkat. Mi történik, ha valamiért véletlenül megszakad a játék? Ekkor nincs más teendője, mint a felhasználó nevével és jelszavával újra belépni a játék oldalán. A játék ideje alatt biztonságos és szélessávú internetkapcsolat használata javasolt.
Ha érdekel a kutatás végeredménye, milyen módon kaphatok róla visszajelzést? A kutatás eredményeiből egy tudományos cikk készül, amely egy rangos nemzetközi folyóiratban fog megjelenni. Ennek az elektronikus változatát eljuttatjuk minden résztvevő felé, aki ezt előzetesen jelzi nekünk a picturask@hal.elte.hu e-mail címen. Továbbá a kísérlet eredményeiről, illetve annak várható folytatásáról az ELTE Biológia Fizika Tanszék honlapján is tájékozódhat, várhatóan legkorábban 2013 novemberétől.