„Játék leírás” változatai közötti eltérés

A PicturAsk Wiki wikiből
(=Díjazás)
4. sor: 4. sor:
 
===A kutatás célja===
 
===A kutatás célja===
  
Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása[1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] (LisKaLand, 2009) alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.
+
Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása<ref>Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799.</ref> [1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] (LisKaLand, 2009) alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.
  
 
===A játék egyszerű leírása, játékszabályok===
 
===A játék egyszerű leírása, játékszabályok===

A lap 2013. július 25., 16:00-kori változata

Tartalomjegyzék

PICTURASK kutatás bemutatása (tájékoztató)

A kutatás célja

Adott döntési környezetben spontán hierarchia kialakulásának kimutatása[1] [1] kísérleti embercsoportokban, a Liska-modell[2] (LisKaLand, 2009) alapján. A kísérletre egy online játék formájában kerül sor. Hipotézisünk szerint a játék előrehaladtával be fog állni egy hierarchia (döntési-piramis vagy befolyás hálózat) az alapján, hogy ki-kit követ egy döntés meghozatalában.

A játék egyszerű leírása, játékszabályok

A játékban előzetes regisztráció után, egy online felületen keresztül, előre megadott időintervallumokban vesznek részt a játékosok. A regisztrációval hozzájárulnak ahhoz, hogy részt vesznek egy tudományos kísérletben és tudomásul vették annak szabályait. (http://delfin.elte.hu/gm/picturask/GYIK). A kísérletek lebonyolítására (adatfelvételre) 2013. szeptember 10. és október 3. között kerülne sor, előre meghatározott időpontokban. A játék három fordulóból (játékból) fog állni, amelyek egyenként kb. 50-60 percig fognak tartani. Egy játékban minimum 30 illetve maximum 50 fő vesz részt. A játékban a 18. életévüket betöltött, magyar anyanyelvű személyek vehetnek részt. A kutatásban résztvevők mindegyike 2000 Ft díjazásban részesül sőt, a legügyesebben tippelő első nény játékos 4.000-től 10.000 Forintig terjedő különdíjban részesül!

Miről szól a játék?

A játékban résztvevő játékosok kvíz kérdések mintájára több (kb. 5-6) válaszlehetőség közül tippelik meg a helyesnek (vélt) választ. A kérdések online, egy internetes felületen keresztül jelennek meg. A játék során egyszerű feladatokat kell megoldani, ami semmilyen előképzettséget vagy ismeretet nem igényel. A képernyőn sorban megjelenő ábrákról kell eldönteni, hogy hány elem (kör) lehet rajta, és eközben a tippelés során javasolt felhasználni, hogy a többiek milyen sikeresen tippelik meg a válaszokat.

Mivel a játék online folyik, ezért nincs helyhez kötve. Mindössze egy böngészőre van szükség; ezen belül ajánlott a Chrome, Firefox, Opera vagy Safari használata. Internet Explorer esetén nem 100%-os a működőképesség, ezért ezt a böngészőt nem ajánljuk!

Fontos eleme és elengedhetetlen feltétele a kísérletnek, hogy a résztvevők önállóan vegyenek részt a játékban (önállóan adják meg a válaszaikat), illetve hogy a játékban résztvevők nem azonosíthatják be a játék során más játékosok kilétét. Fontos kritérium továbbá, hogy a kutatásban nem egyéneket, hanem a csoport működését vizsgáljuk, ahol az elemzési egységek az egyének (cselekvők) lesznek.

A játék előzetes regisztráció, majd annak aktiválása után egyénileg megadott jelszavas bejelentkezés után egy előre megadott időintervallumban zajlik.

A kísérlet három fordulóból fog állni. Egy fordulóban (játékban) 60 kérdésre kell válaszolniuk a résztvevőknek. Minden kérdésre kb. 30 másodperc áll majd rendelkezésükre, hogy leadják tippjeiket. Ez alatt kell elküldeniük a helyesnek vélt választ. Amennyiben ez alatt az idő alatt nem érkezik válasz, akkor a rendszer automatikusan tovább lép a következő kérdésre, a háttérben pedig naplózza a válaszkimaradást.

A játék kulcseleme, hogy minden kérdés válaszideje alatt a játékosok megnézhetik más játékosok tippjeit, illetve ezek kiválasztásához láthatják, hogy ki mennyire sikeresen tippelt az adott fordulóban (játékban) addig összesen. Ezt a válaszra rendelkezésre álló időben tehetik meg (30 másodperc). A játékosok csak véletlenül generált ID-azonosítókat látnak egymásból. Saját azonosítójukat nem fogják ismerni illetve látni, saját korábbi tippjeik szintén csak anonim módon lesznek elérhetőek .

A kutatás adatai anonimizált formában kerülnek feldolgozásra.

Díjazás

A játék után minden résztvevő játékos 2000 Forint részvételi díjat kap, amennyiben az általa elfogadott szabályoknak megfelelően részt vesz a játék összes fordulójában. Ezen felül a négy (4) legjobban teljesítő pénzjutalmat kap, az alábbiak szerint:

1. helyezett
10.000 Ft
2. helyezett
8.000 Ft
3. helyezett
6.000 Ft
4. helyezett
4.000 Ft
  • Az eredmények a fordulók lezajlása után, az összegzett eredmények alapján elért pontszámok adják ki.

Adatvédelem és felhasználási feltételek

A kutatáshoz kapcsolódó részletes részvételi feltételek, illetve az adatvédelmi (jogi) nyilatkozat a játék honlapján olvasható: http://delfin.elte.hu/gm/picturask

A kutatásban résztvevőktől az alábbi adatokra van szükségünk:

  • Név
  • Születési adatok
  • Állandó lakcím (és ha van, érvényes tartózkodási hely)
  • Legmagasabb iskolai végzettség (és az elvégzett osztályok/évfolyamok száma)
  • e-mail cím
  • Telefonszám
  • valamint egy névre szóló bankszámlaszám!

A részvételhez szükséges megbízható internet elérés, böngésző (lehetőleg nem MS Explorer), regisztráció a játékban (a PicturAsk oldalon), valamint egy kitöltött adatlap (ezt e-mailben fogjuk elküldeni).

A kutatás felvételének azaz a játékok (tervezett) időpontjai

Toborzási és regisztrációs időszak: augusztus 1-től szeptember 9-ig

Az alábbi időpontokra lehet előzetesen jelentkezni: Szeptember 10-11-12. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 16-17-18. (kedd-szerda-csütörtök) Szeptember 24-25-26. (kedd-szerda-csütörtök) Október 1-2-3. (kedd-szerda-csütörtök)

A játékra minden nap várhatóan 19-20 vagy 20-21 óra között kerül sor. Egy időpontra maximum 50 fő jelentkezhet. Az időpontokat a játék kezdete előtt 48 órával lehet módosítani a megadott elérhetőségeken.

További részletek és információk a kísérletről, a játék alábbi honlapján olvashatók (augusztus elejétől): [1]

A kutatás lebonyolítója: ELTE Biológia Fizika Tanszék kutatócsoportja Kutatás vezetője: Prof. Dr. Vicsek Tamás A kísérlet előkészítését, szervezését és lebonyolítását Havadi Gergő és Páll Nóra végzi.

Ha a kutatással és a játékkal kapcsolatban bármilyen kérdése van vagy további információkra van szüksége, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségeinken: E-mailen: havadi.gergo@hal.elte.hu, pallnora@caesar.elte.hu Vagy telefonon: +36(30)321-7642 (hétköznap 9 óra és 17 óra között!)

A kutatás leírása az ELTE TTK Biológia Fizika Tanszék honlapján, a http://hal.elte.hu/picturask url címen is elérhető lesz.

Részvételét, segítségét előre is köszönjük!


[1] Mones E.; Vicsek L.; Vicsek T. (2012) Hierarchy Measure for Complex Networks. PLoS ONE 7(3): e33799. doi:10.1371/journal.pone.0033799 http://arxiv.org/pdf/1202.0191.pdf [2] F. LISKA TIBOR: A Liska-modell. Közgazdasági Szemle, XLV. évf., 1998. október (940–953. o.) http://epa.oszk.hu/00000/00017/00042/pdf/fliskatibor.pdf; http://www.liska.hu/fliska/LkLand2009.htm
Forráshivatkozás-hiba: <ref>-ek vannak a lapon, de nincsen <references/>